Ajatusikkuna

Ajatuksia etiikasta

Eettisyys arjessa

Olen seurannut suurella mielenkiinnolla eri kanavissa käytävää keskustelua etiikasta: yritysten eettiset ohjeet, yksilön etiikka ja arvot, urheilu ja etiikka, johtamisen etiikka… Etiikka sanana kuulostaa jotenkin mahtipontiselta ja ylevältä ilmaisulta, josta on välillä vaikea löytää linkityksiä työarkeen ja jokaisen meistä päivittäiseen toimintaan sekä valintoihin.

Management by Perkele perillisineen

Työn murros edellyttää myös johtamisen uudelleen määrittelyä ja johtamskäytäntöjen uudistamista. Tulos- ja tavoitejohtamiseen on otettava ihmiset mukaan osaamisineen, näkemyksineen, toiveineen, odotuksineen ja tarpeineen. Heille tulee antaa mahdollisuus dialogisuuteen ja välittävään toimintatapaan. Näin yksilöille ja tiimeille tulee mahdollisuus toimia vastuuohjautuvasti kohti strategisia tavoitteita ja organisaation päämäärää.

Palautteen sietämätön välttämättömyys

Palautteen antaminen ja vastaanottaminen herättää työyhteisöjen keskuudessa edelleen monia eri mielikuvia ja tunteita, jopa pelkoja. Palaute tulee omaksua luonnolliseksi osaksi työhön liittyvää päivittäistä vuorovaikutusta, jonka tavoitteena on nykytilan parantaminen.

Mitä?

Osaamisia ja työkaluja teemoihin 

  • Itse- ja yhdessäohjautuvuus
  • Strategia- ja tavoitetietoisuus 
  • Työhalu ja työkykyisyys
  • Uuden ajan johtajuus 
  • Työntekijäkokemus 
  • Dialogisuus ja osallisuus
  • Resilienssi ja suoriutumispotentiaali
  • Vastuullisuus, eettisyys ja arvot 
  • Vuorovaikutus
  • Uuden roolin haltuunotto

Miten?

Strategialähtöisesti ja tavoitteellisesti

  • Verkossa (Teams ja Zoom) ja f-to-f
  • Valmennukset ja työpajat
  • Sparraukset ja case-työskentely
  • Yksilö- ja ryhmäcoaching
  • Työnohjaus
  • In house –periaatteella muutosten aikaansaamisen varmistajana
  • Yhteistyössä kumppaniverkoston kanssa

Kenelle?

  • Johtajille ja johtoryhmille, jotka haluavat vaikuttaa organisaationsa kulttuuriin, työkykyyn, tehokkuuteen ja työnantajamielikuvaan hyvällä, ihmisiä huomioivalla johtamisella 
  • Esimiehille ja kehittäjille, joiden vastuulla on suoriutumisen ohjaaminen, osaamisten kehittäminen ja päämäärien saavuttaminen työntekijäkokemuksen laadusta tinkimättä  
  • Tiimeille ja työyhteisöille, jotka haluavat menestyä yhdessä myös nopeasti muuttuvissa ja yhteishenkeä haastavissa tilanteissa